04 квітня 2015

Відпалювання

Коли ми працюємо з металом або дротом, то він поступово загартовується, стає більш жорстким. Згинаємо, обстукуємо молотком, а особливо якщо протягуємо через фільєру або прокатуємо через вальці - метал набуває внутрішньої напруги. Щоб повернути первісну структуру та пом'якшити метал - його треба відпалити, а потім дати поступово охолонути.


Відпалити - це не просто нагріти метал пальником. Метал треба довести до певної температури. Наприклад, для срібла це 600-650 градусів. Ця температура відповідає певному кольору металу - малиновому. Тому і кажуть: відпалити до малинового кольору. Якщо температура буде меншою - нічого суттєво не зміниться. Якщо більшою, то можна і розплавити метал.

Якщо ви збираєтесь відпалювати пластину, то буде краще, якщо ви не просто покладете її на дошку для пайки, а розташуєте її так, щоб знизу було повітря. Так метал швидше досягне потрібної температури. Або можна покласти на пристрій для пайки, про який я розповідала ТУТ


Наш шматочок треба офлюсувати повністю (занурити у флюс) і можна починати відпалювання.
Працювати потрібно м'яким полум'ям - максимально "широким", а не по типу "голки". Дуже добре, якщо на вашому пальнику є такий регулятор.
Полум'я не можна затримувати на одному місці, його треба весь час рухати, помахувати туди-сюди.

Найважче - це зрозуміти коли ж метал став саме того потрібного кольору.
Я раджу не відпалювати при яскравому світлі. Якщо це вечір і я працюю під лампою, то я обертаю плафон так, щоб світло ставало розсіяним. Якщо це день, то я долонею вільної руки затуляю світло та роблю тінь над металом.
При не прямому освітленні вам легше буде розгледіти зміни у кольорі.

Ще можна визначити такі поступові зміни, що передують малиновому кольору.
По-перше - висихає флюс. В мене розчин бури та борної кислоти, коли він висихає, то вкриває метал білою плівкою.
Далі в процесі нагрівання флюс темніє, набуває коричнево-чорного кольору.
Наступними на поверхні металу можна побачити мінливість кольорів (російською "побежалости").
І от після них вже треба уважно слідкувати за металом. Бо якщо він набув малинового кольору, а ви не прибрали пальник, то можна метал і розплавити. Або як мінімум спаплюжити його поверхню. Ось як на фото нижче: з'явились пухирці, та метал почав куйовдитись.


Note: Полум'я - не іграшка, їм можна завдати шкоди навіть металу


Немає коментарів:

Дописати коментар