30 квітня 2015

Як подавати припій при пайці

Нагадаю загальну інформацію про припій. Різниця температур топлення припою та металу має складати 40 градусів, а якщо він використовується для філіграні, то 50.
А тепер я розповім як можна подавати припій, а ви спробуєте, та оберете той, що буде зручніший. Або вигадаєте свій варіант :) Всі випробувала особисто, крім одного.

По-перше, нам треба підготувати припій. В залежності від варіанту це може бути або стружка припою, або шматочки припою.

Якщо ми використовуємо стружку, то беремо грубий (за номером 0) напилок, та у якусь ємність напилюємо припій.
Якщо ж ми використовуємо шматочки припою, то їх треба нарізати ножицями по металу. Шматочки мають бути невеличкими та прямокутними за формою. Якщо припій у вас дротовий, то його потрібно спочатку прокатати у вальцях чи розплескати молотком.

Тепер ми готові до пайки і залишилося лише обрати яким чином покласти припій на місце спаювання:


1. За допомогою титанового ціпку.
Занурюємо виріб цілком у флюс, кладемо на паяльну дошку, прогріваємо. Шматочок припою лежить окремо. Його та титановий ціпок теж попередньо потрібно офлюсувати. Коли деталь добре прогріта, то ми відводимо полум'я пальника на припій, ціпок при цьому тримаємо у полум'ї. Коли припій згорнувся у кульку, то беремо його ціпком та переносимо на шов. Якщо ціпок погано прогрітий, то ви не зможете зачепити ним кульку.
Як на мене, то недоліком тут є те, що потрібно відводити полум'я від виробу. Поки ви розплавлюєте припій, виріб втрачає потрібну температура і його потрібно знову гріти.

2. За допомогою пінцету
Офлюсовуємо виріб. Обсушуємо доти, доки флюс не висохне. Беремо шматок припою пінцетом (у цей час я вимикаю пальник), занурюємо у флюс та кладемо на стик. І тоді вже паяємо.
Через те, що на пінцет теж потрапляє флюс припій до нього чіпляється і іноді важко його зняти. Хоч я і використовую антимагнітний пінцет, на вологий припій це не розповсюджується.


3. За допомогою пензлика
Все робите так само, як і у попередньому варіанті, але замість пінцету - пензлик. Він в мене обскубаний і тоненький. Через те, що пензлик змочений у флюсі, то ви і припій змочите і додатково ще раз місце пайки.

Як на мене - це самий зручний варіант.

4. Стружку припою найчастіше використовують при філігранній пайці. Але можна і звичайну пайку так робити. За цим методом можна використовувати мінімальну кількість припою. І потім майже нічого не потрібно видаляти.
Єдине що потрібно - пристосувати якусь штуку, якою ви будете набирати припій та сипати його на місце пайки. Я пристосувала шматок тонкого пластику. Зробила з нього маленьку лопатку.

5. Існує окремий пристрій подачі припою у дроті.

Ніколи сама не використовувала, не знаю. Знаю, що ним дуже зручно паяти ланцюжки.


Note: Не спробуєш - не зрозумієш як зручніше

2 коментарі:

  1. "Не спробуєш - не зрозумієш як зручніше"
    це точно! дякую дуже!

    ВідповістиВидалити